یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا:

رجيستري تبلت پس از رفع موانع واردات

تبلت

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰


معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا از برنامه ريزي براي رفع موانع واردات رسمي تبلت هاي سيم کارت خور به کشور در جهت رجيستري اين کالا، خبر داد.

وايمکس نيوز- حميدرضا دهقاني نيا با بيان اينکه مطابق با طرح تعريف شده در ساماندهي بازار تجهيزات سيم کارت خور، اجراي طرح ثبت و شناسه دار کردن تبلت نيز الزامي شده است، افزود: بر اين اساس به دنبال مکانيزمي براي اجراي اين قانون هستيم.

وي ادامه داد: در فرآيند رجيستري تبلت هم اکنون با موضوع تصحيح و تطبيق فرآيند رسمي واردات اين محصول مواجه هستيم که پس از انجام اقدامات مقتضي رجيستري تبلت نيز آغاز مي شود.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا افزود: مشکلي که هم اکنون در واردات رسمي تبلت وجود دارد اين است که تبلت هاي با برند تجاري معتبر با شارژر سه تيغه وارد کشور مي شوند اما استاندارد کشور ما اين شارژرها را مورد پذيرش قرار نمي دهند و بايد شارژر دو تيغه باشد. اما مشکل اينجاست که توليد اين شارژرها از ابتدا به صورت سه تيغه بوده است.

وي توضيح داد: در اين راستا يکي از موانعي که واردات رسمي اين کالا را با مشکلاتي همراه کرده، اين موضوع است.

دهقاني نيا با تاکيد بر اينکه بايد به سمت کنترل کردن بازار تبلت و شفاف سازي اين بازار پيش رويم خاطرنشان کرد: قانون رجيستري مربوط به تمامي تجهيزات سيم کارت خور مي شود و هم اکنون تبلتي وجود ندارد که مردم از آن استفاده کنند و سيم کارت خور نباشد به همين دليل موضوع رجيستري اين کالا در دستور کار قرار دارد اما زمان انجام آن در سال آينده به رفع موانع واردات رسمي اين کالا برمي گردد.

به گزارش مهر، طرح ثبت و شناسه دار کردن تجهيزات سيم کارت خور از مهر ماه امسال براي گوشي هاي موبايل انجام شد و هم اکنون حدود 50 درصد برندهاي موجود در بازار مشمول طرح رجيستري شده اند، بر اين اساس قرار است در فاز بعدي رجيستري تبلت هاي سيم کارت خور نيز در دستور کار قرار گيرد.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو